Ny text på G, Inte helt färdig ännu, Smakprov på den kommer här :)

Denna världen e så jävla mörk men ingen som kan se //
Tänker tillbaka när alla kunde se oss le //
 Felet är det som vi alla mänskor gör//
 vi skiter i allt men sen vi skriker ut i kör //
 Jag vill inte tänka, och jag vill ej glömmas bort //
 jag står upp för mig själv o jag skriver ner mitt tal //
 Pennan min e glödhet och mitt papper det bränns bort //
 vänner skiter i mig för allt har blivit en komplott //
 E det så det ska va, e det så som jag ska känna //
 det vet jag inte alls men jag kommer endå lämna //
 Jag lämnar spår efter mig sen försvinner jag //
 pennan och blocket hänger me mig än idag //
 dagar flyter på men tiden den går sakta //
jag väntar på tåget som dom säger kommer nu //
 Dagen efter dag blir allt så mkt värre //
jag rullar upp en spliff och tar bärsen i handen //
jag är som en guldfisk som simmar i skålen //
 mitt minne e knappt och försvinner bort med åren //
 jag vrider och vänder på känslor och tankar //
 Mitt hjärta det bankar, det kan ente sluta //


 min kärlek till musiken går ente att förklara //
 Själen min e svart och jag känner massa hat //
Jag väntar på vad som kommer ske än idag //
Jag är full av fylleslag och letar efter //
 någonting som finns i min vardag //
men allt e bara borta, o ja vill bara softa //
folk som blir förstörda av droger och missbruk //
det är så jävla sjukt //
det kan hända att ja fäller en o annan tår //
samhället vi lever i e byggt på några strå //
 Kärleken e stor till dom där vi bor //
vi kämpar och kämpar på det som vi tror //
 vi försöker skapa, och bygga en ny bro //
 bygga en bro till en helt annan värld //
 där allt e frid o fröjd, där människor //
 lever på en och samma höjd //
så höjj din flaska botten upp och skåla med mig //

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0